Piața telefoanelor mobile suferă: cum se clasează Samsung și Apple
Samsung și-a extins cota de piață globală a smartphone-urilor la cea mai mare din ultimii cinci ani în T1, 2022, potrivit Strategy Analytics.
Livrările globale de smartphone-uri au scăzut cu -11% față de anul trecut, la 314 milioane de unități în T1 2022, dar Samsung a depășit piața globală de smartphone-uri cu o cotă sănătoasă de 24%, cea mai mare performanță din primul trimestru din ultimii cinci ani, raportează Strategy Analytics.
Apple a fost pe locul doi, cu o cotă de 18%. Xiaomi, OPPO (inclusiv OnePlus) și ViVo au rămas în top cinci.
„Livrările globale de smartphone-uri au scăzut cu -11% pe an, la 314 milioane de unități în T1 2022”, a declarat Linda Sui, director senior la Strategy Analytics. „Acesta este al treilea trimestru consecutiv de scădere anuală a volumelor de smartphone-uri. Constrângerile din fabrică și lipsa de componente au continuat să restrângă aprovizionarea cu smartphone-uri în primul trimestru al acestui an. Între timp, condițiile economice nefavorabile, problemele geopolitice, precum și perturbarea COVID-19 (blocarea continuă a Chinei etc.) au continuat să slăbească cererea consumatorilor de smartphone-uri și alte produse neesențiale.”
Probleme pentru industrie
„Estimăm că Samsung a livrat 75 de milioane de smartphone-uri și a ajuns în fruntea pieței globale de smartphone-uri cu o cotă sănătoasă de 24% în T1 2022”, a adăugat Woody Oh, director la Strategy Analytics. „Este cea mai mare performanță a furnizorului în primul trimestru după cota de piață din 2017. Cererea a fost puternică pentru seria Galaxy S22, recent lansată, în special pentru modelul S22 Ultra, cu prețuri mai mari.
Între timp, Samsung continuă să intensifice piața de masă a seriei A pe mai multe piețe. Apple a livrat 57 de milioane de iPhone-uri în întreaga lume, în creștere cu +1% față de anul trecut, pentru o cotă de piață globală de 18% în T1 2022. Apple a avut un trimestru bun, condus de seria iPhone 13 și nou-lansat iPhone SE (2022), care începe să devină un driver de volum în segmentul inferior. Compania din Cupertino a capturat, de asemenea, cea mai mare cotă de piață în primul trimestru din 2013, în detrimentul mărcilor de top chineze, care sunt împiedicate de piața locală lentă.”
Pentru întregul an, compania prognozează o ușoară scădere de la 1% la 2% în 2022, a spus Sui. „Anul acesta va fi o poveste cu două jumătăți”, a spus ea. „Problemele geopolitice, deficitul de componente, inflația prețurilor, volatilitatea cursului de schimb și perturbarea Covid vor continua să cântărească pe piața de smartphone-uri în prima jumătate a anului 2022, înainte ca situația să se atenueze în a doua jumătate din cauza vaccinurilor Covid și mai puține întreruperi ale aprovizionării la fabrici.”